Velg din reise
AGV for alle behov
Automatisering av materialhåndteringsprosesser kan virke komplisert, men ofte er materialflyten gjennom ditt område ganske logisk, uansett om det er et lager eller produksjonsområde. Med vår systematiske tilnærming kan vi enkelt finne vanlige funksjoner som kan identifiseres som konfigurerbare moduler for gjentatt bruk. Dette er The Toyota Way, måten vi gjør ting på; å skille mellom repeterende og unike strømmer i prosessen.
AGV (Automated guided vehicles) er ideelle å benytte for repeterende oppgaver. Sammen vil vi identifisere områdene hvor automatisering vil gi mest mulig verdi, og ta din automatiseringsreise steg for steg. Når vi har identifisert hvilken vareflyt som skal automatiseres vil lean-tankegangen hjelpe oss med å eliminere avfall, og standardisere prosesser for å gjøre automatiseringen jevnere.
La oss ta en titt på dette produksjonsområdet for å se hvilke prosesser som lett kan utføres av en AGV og ta det første steget…
Den interne varetransporten starter ofte etter mottakskontroll og registrering. Dette skaper et transportbehov for videre transport for lagring enten på et definert bufferområde på gulv eller i kombinasjon med reolløsning i lagerlokasjoner.
På varelager og produksjonsområder vil det alltid være behov for etterfylling av vareartikler for påfyll til plukkplasser og produksjonslinjer, eller som direkte transport for plassering på vare torg/ekspedisjonsområder.
Der paller flyttes, er det ofte enkle transporter fra en bestemt stasjon til en annen. I distribusjonssentraler hvor paller transporteres direkte fra inngående til utgående kalles dette cross-docking.
På et lager eller produksjonsområde er det alltid mange tomme paller etter varer har blitt brukt eller plukket. Tompaller brukes også videre for å plassere plukkede varer eller ferdige varer fra produksjonen på.
Paller med ferdige varer blir hentet på en midlertidig laging i nærheten av produksjons- eller plukkområdet, og slippes av på det utgående varetorg, som ofte er på gulvnivå og organisert i dypstablingsrader for kjøreruter og lignende.
AGVs at Jaylo and SKF
Toyotas automatiserte trucker støtter 24/7 operasjoner
For å dekke langdistansetransporten gjennom tunnelen, 4 RAE160s, ble automatiserte skyvemasttrucker implementert på Jaylo og 2 SAE160s, automatiserte stablere hos SKF.
Paller flyttes nå via en helautomatisert tunnel ved hjelp av AGV-ene kontinuerlig i begge retninger. Dette har bidratt til å etablere just-in-time leveranser med minimale ventetider, redusert kostnadene ved leveransene og bedre produktivitet og effektivitet.
Vi leverer komplette integrerte logistikkløsninger fra konsept til implementering. Enten du ønsker å øke ytelsen, fleksibiliteten eller -utnyttelsen, jobber våre systemingeniører sammen med deg i utformingen av systemer basert på dine data og behov. Vi vil gjennomføre og sette i gang et nøkkelferdig prosjekt og støtte din drift gjennom vårt servicenettverk.
Våre systemingeniører er spesialister innen implementering og moderne automatiseringsapplikasjoner for klargjøring av ordre, produkt sortering og lagringsteknologi med høy tetthet. Kontrollert av den modulære Warehouse Execution Systems (WES), er disse designet for å optimalisere våre kunders materialhåndteringsløsninger.
Vi samarbeider også med søsterselskapet Vanderlande, som er global markedsleder for logistisk prosessautomatisering som skaper merverdi, og tilbyr et bredt spekter av helautomatiske løsninger for flyplasser, lager og pakkeindustri
For å optimalisere effektiviteten og fleksibiliteten på lageret ditt, tilbyr Toyota forskjellige typer automatiseringsprodukter og komponenter. Disse vil støtte deg i reisen din for å automatisere materialhåndteringsprosesser.