Bedre energieffektivitet betyr lavere kostnader og mindre utslipp. Lithium-ionbatterier gir mange fordeler innen effektivitet, fra jevn strømforsyning til raskere lading. Å utforske våre alternativer innen lithium-ionbatterier kan hjelpe deg med å nå dine bærekraftsmål samt dine kommersielle mål.
Et lithium-ionbatteri bruker “lithiumsalt” som elektrolytt, som blandet med andre kjemiske elementer, forbedrer ytelsen og holdbarheten. Fordelen sammenlignet med andre batterier er dens evne til å lagre en høy energitetthet på et lite område. Toyota bruker de høyeste energitette kjemiene som er tilgjengelige på markedet. Dette sikrer at lithium-ionbatteriene kan inneholde mer energi i samme volum. Dette er den samme cellekjemien som brukes i elektriske biler!
Som et resultat, tåler Toyotas lithium-ionbatterier et høyt antall ladesykluser og har elektroniske kontroller som sikrer deres pålitelighet og sikkerhet. Dette betyr mindre energitap under ladesyklusene, bedre lagring av energien og evnen til å alltid gi maksimal kraft.
Cellene vi bruker til montering av lithium-ionbatterier kommer fra en større OEM som har de samme miljøverdiene som Toyota. Vi er forpliktet til å hjelpe alle våre kunder med å integrere bærekraft i driften. Vi anslår at å bytte til en lithium-ionløsning kan redusere CO2-utslipp med så mye som 20% på tvers av alle applikasjoner.
Kjører dine trucker så effektivt som mulig? Vi kjenner godt til kostnadene og utfordringene knyttet til utilsiktet nedetid. Lithium-ionbatterier er et glimrende alternativ for å holde dette til et minimum. De genererer mindre varme enn alternative strømforsyninger og forbedrer muligheten til å levere stabil spenning uansett hvilket ladenivå de har. Dette muliggjør en effektivitetsforbedring på opptil 30% sammenlignet med tradisjonelle bly/syrebatterier.
Vi jobber alltid med å utvikle vår teknologi og gi enda flere fordeler innen produktivitet. Felttester med vårt nye 630Ah-kapasitetsbatteri har indikert at en enkel batterilading vil gjøre det mulig for en BT Reflex skyvemasttruck å jobbe – med både kjøring og løfting – i mer enn et 8-timers skift, uten behov for lading.
Sikkerhet er en veldig viktig del av enhver virksomhet som benytter truck som arbeidsverktøy. Vi tilbyr derfor flere kurs for operatører og lagerledere. Truckens sikkerhet strekker seg imidlertid langt utover føreren. Lading av batteri og truck kommer ikke uten en risiko, slik man kan forvente med elektronisk utstyr. Som en bedrift med kjærlighet for sikkerhet og kvalitet, har vi gått et ekstra steg for å sikre at lithium-ionbatteriene gir en rekke sikkerhetsfordeler.
Alle våre lithium-ionbatterier bruker sylinderformede celler som ikke rører hverandre. Dette betyr at dersom det er en sikkerhetsfare med én av cellene, vil ikke dette direkte påvirke cellene ved siden av.
Et lithium-ionbatteri består av flere celler som er samlet i en modul. Disse modulene er koblet sammen i en serie, avhengig av størrelsen på batteriet, og danner et batterisystem. Hver modul er utstyrt med et Battery Management System (BMS). Det komplette batterisystemet har også en overordnet BMS som styrer batteriets totale aktivitet.
Uansett ditt forretningsfokus og bruk av truck, kan lithium-ionbatterier tilby større effektivitet og høyere ytelse. De er velegnet til bruk i både varme og kalde miljøer, og de leverer en allsidig løsning for materialhåndtering.
Visste du at et 50Ah batteri vil gi nok strøm til 70% av små operasjoner med palletrucker? Dette betyr at en lithium-ionpakke i full størrelse kan gi mer kraft og vekt enn du egentlig trenger. Toyotas batterier har ikke dette problemet. De jobber etter et modulbasert prinsipp og kombinerer riktig antall moduler for å levere den nødvendige kraften, uten å legge til unødvendige celler og vekt. Moduler kan også byttes ut, noe som betyr at service er raskere, enklere og krever mindre lager.
Toyotas egne lithium-ionløsninger gir energibesparelser, servicevennlig drift og forbedret sikkerhet. Batteritapet er minimalt, og pauselading er mulig. I motsetning til bly/syrebatteri, mister lithium-ionbatteri bare minimal ytelse når de brukes i kjølelager.
Våre standard lithium-ionbatteri er egnet for kjølelager og ikke-intensivt arbeid i kalde områder, når lading kan gjennomføres på minst + 5ºC, for eksempel:
Når du bruker trucken i mer enn 2 timer eller den står ubrukt i temperaturer ned til -30°C, anbefaler vi oppvarmede lithium-ionbatterier som muliggjør lading på fryselager. Jo sjeldnere truckene må ut av fryselageret for å lade, desto færre kondensutfordringer vil du møte. Videre kan batteristrøm reduseres med 5-10% for å alltid garantere en optimal temperatur for utstyret.
Fordelene til lithium-ionbatteri som energikilde er veldig overbevisende, så vi stoler på at du kommer til å velge riktig batteri på din neste truck. Vi ønsker å fremheve noen av modellene våre fra det omfattende elektriske utvalget, som du kanskje ønsker å se nærmere på.
Anbefaling:
Toyota BT Levio LWI160 er en elektrisk palletruck som er ideell i trange områder som for eksempel i butikker eller produksjonsområder.
Anbefaling:
Vår SWE/SPE-stablerserie dekker mange forskjellige modeller og funksjoner som passer dine transportbehov.
Anbefaling:
Vi har et bredt utvalg skyvemasttrucker for alle behov: innendørs, utendørs og i trange områder.
Anbefaling:
Traigo 48-modellene er svært energieffektive, har utmerket sikt i alle retninger og høye løfte- og kjøreegenskaper.
Ved pauselading gir lithium-ionbatterier mulighet for fleksibel lading. I motsetning til bly/syrebatterier påvirkes ikke levetiden til lithium-ionbatterier av ladefrekvensen. Aktiv pauselading oppfordres for å opprettholde driften. Ved hjelp av I_Site Explorer er det mulig å overvåke batterinivåene og sikre at de til enhver tid er ladet til optimale nivåer. Dersom du lader en truck når den ikke er i bruk, kan du bruke færre batterier og minimere risikoen for uplanlagt utilsiktet nedetid.
Har du flere spørsmål om våre lithium-ionbatterier? Se våre ofte stilte spørsmål her >>
“Toyota beregner ladesykluser basert på våre behov;
ansatte får opplæring i når de skal lade,
så vi kan sikre at driftstiden til
enhetene er passende for skiftmønstrene.”
Ronald Ganther, Head of Inbound, Hermes Fulfilment