Takket være sin fleksibilitet kan AGV CDI enkelt implementeres i forskjellige applikasjoner på ditt lager eller logistikksenter.
CDI120 pallebærer er godt egnet for automatisert transport i ditt produksjonssted eller logistikksenter. Den kan integreres i en manuell operasjon eller med vår autopilotflåte for å operere i et helautomatisert system. Autopilot CDI kan plukke opp og transportere paller fra punkt A til B, hvor for eksempel en automatisert stabler vil lagre den i reolen.
Gjennomkjøringsstasjonen lar den automatiserte pallebæreren støtte punkt-til-punkt-transport eller etterfyllinger effektivt, og optimerer logistikkflyten din.
AGV-en CDI120 er programmert til å fungere sammen med manuelle operatører og utføre alle oppgaver trygt. Den innebygde sikkerhetsskanneren oppdager hindringer langs veien og iverksetter tiltak for å forhindre kollisjoner. Det automatiserte kjøretøyet skanner kontinuerlig omgivelsene og sikkerhetsfeltene svinger mot kjøreretningen for å sikre maksimal sikkerhet.
Et blått varsellys varsler truckførere og arbeidere om dens tilstedeværelse.
Sikkerhetsskanner som brukes for sikker transport.
Sikkerhetsskanner for sikre svinger med optimal hastighet.
Smidige bevegelser
AGV-en fra Toyota er i stand til å transportere gods rundt på logistikksenteret ditt på en svært smidig måte. Takket være hente- og avleveringsstasjonen trenger ikke AGV-en å flytte eller manøvrere for å få tilgang til lasten, den kan bare kjøre gjennom. CDI120 kan enkelt plukke opp pallen og fortsette reisen i en rett linje. En annen stor fordel er at stasjonen kan plasseres på gulvet under reolen din, og optimaliserer bruken av gulvplass.
I tillegg er Autopilot CDI120 kompakt og har muligheten til å snu på stedet. Kombinert med den lave høyden kan denne AGV-en fungere på trange steder der andre AGV-er eller manuelle trucker ikke klarer å operere.
Smart lading
AGV-en er utstyrt med litium-ion-batterier som er opptil 30 % mer energieffektive samtidig som de reduserer CO2-utslipp. Med muligheten for automatisk lading, inkludert planlagte ladinger, kan AGV-en lade raskt mellom oppgavene uten behov for personell eller laderom, noe som gjør den helautomatisert.
Fleksibel lokalisering med navigering
CDI120 har en navigasjonsskanner nær gulvet, noe som gir et kompakt design. Den bruker naturlig navigasjon for å finne veien i ditt lager. Denne navigasjonsmetoden bruker gjenkjennelige referansepunkter eller landemerker i lageret, for eksempel vegger, reoler og faste gjenstander, for å beregne AGV-ens plassering.
Den automatiserte pallebæreren kan operere via naturlig navigasjon basert på et kart med statiske funksjoner og eventuelt bruke dynamisk naturlig navigasjon. I dette tilfellet kan en sofistikert programvare håndtere et miljø der nye funksjoner legges til. AGV-en vil lære og huske den nye funksjonen underveis.
Naturlig navigasjon er et rimeligere alternativ for lager der omgivelsene er konstante. AGV-en kan utnytte det eksisterende miljøet til å navigere uten behov for ekstrautstyr som reflekser, og unngår ekstra kostnader og installasjon av tilleggsutstyr.
Return on investment
Du kan optimalisere vareflyten samtidig som du minimerer skader, tid og kostnader med implementering av automatisering. Arbeidere blir tilgjengelige for å håndtere mer komplekse oppgaver i stedet for repeterende prosesser. Automatisert pallehåndtering krever også mindre vedlikehold og energi. Det bidrar til økt produktivitet, sikkerhet, og oppnår avkastning på investeringen for Autopilot CDI120 innen typisk 1 år.
Mer om steg-for-steg automatisering >>
Bruk av autotrucker i manuelle lagermiljøer kan være en utfordrende kombinasjon og er årsaken til at flere AGV-prosjekter har mislyktes. På regionlageret til Coop i Trondheim har imidlertid lagermedarbeiderne lært seg å spille på lag med AGV-ene som dermed uhindret kan kjøre sine faste ruter midt i en sverm av manuelle trucker.
TINE Meieriet Tretten produserer en rekke ulike grøtprodukter, i tillegg til forskjellige osteprodukter som nå automatisk blir hentet på et transportbånd og innlagret i opptil ni meters høyde i en gjennomløpsreol. Jobben blir utført av den første Reach AGV-en som Toyota Material Handling har levert her i landet.