#WeDeliverForYou : Hvordan Toyota Material Handling vil støtte utslippsreduksjoner – og gi innsikt i logistikkoperasjoner under olympiske og paralympiske leker i Paris 2024

• Mindre enn ett år igjen til starten av Paris 2024 • Elektrifiseringsstrategi for å støtte overordnet mål om 50 % lavere utslipp sammenlignet med Tokyo 2020. Kommunikasjonsplanen vil gi innsikt i den viktige rollen til forsyning og transport av varer over hele Europa

Toyota Material Handling Europe er den offisielle partneren for materialhåndteringsutstyr ved de olympiske og paralympiske leker Paris 2024. I tett samarbeid med Toyota Motor Europe – og med mindre enn ett år igjen – er selskapet nå i stand til å gi innsikt i hvordan de støtter forpliktelsen om at Paris 2024 vil slippe ut 50 % mindre CO2 enn tidligere. 

En vesentlig del av planen er eksklusiv bruk av elektriske trucker for å minimere CO2-utslipp for all transport av varer. Oppgaven er utfordrende, med levering av utstyr, mat og forfriskninger til over 15 000 idrettsutøvere og 15 millioner besøkende. Toyotas trucker vil bli drevet av selskapets nyeste litium-ion-batterier.

"Vi ser på lekene som en perfekt mulighet til å vise frem de avanserte teknologiene som er tilgjengelige i dag for sømløs og uanstrengt transport av varer – ikke bare de nyeste og reneste energiløsningene, men også bruken av systemer for å overvåke hvordan truckene brukes. Dette vil gi verdifull data som kan brukes for fremtidige prosjekter. Vi måler og dokumenterer også de nøyaktige utslippene som genereres av utstyret vårt for å danne et grunnlag for fremtidige hendelser. Det er en del av vår kjernefilosofi at du må måle for å kunne forbedre deg,» forteller Mark Peters, markedsdirektør i Toyota Material Handling Europe.

Toyota Material Handling har også annonsert et kommunikasjonsprogram som de vil kjøre i løpet av månedene før og under lekene. «Logistikkindustrien spiller en viktig rolle i bakgrunnen for alles liv. Hvis du bare vurderer tilgangen på daglige behov som mat, drikke og medisiner til over 750 millioner mennesker i Europa, er oppgaven enorm. Så legger du til alt forbrukerne trenger, bruker og har på seg. Denne prosessen pågår – 24/7 – og er på mange måter usynlig for de fleste. Samtidig tar vår bransje store skritt fremover i bruk av stadig mer effektiv metodikk og teknologi, bedre bruk av energi og mennesker, og introduksjon av spennende nye automatiserte løsninger. I løpet av de kommende månedene ønsker vi å bruke vår tilknytning til OL og Paralympiske leker som en plattform for å gi et innblikk i verden av materialhåndtering til så mange mennesker som mulig,» forteller Peters.

Toyota Material Handling Europe vil dele mange fasinerende fakta og tall knyttet til logistikkaktiviteter, samt innsikt i de avanserte teknologiene som for tiden brukes i bransjen. Målet deres er ikke bare å forsikre forbrukerne om at det tas store skritt for å redusere miljøpåvirkningen, men også å tiltrekke seg talentfulle mennesker ved å avdekke muligheter i sektoren.

Et annet initiativ i forbindelse med lekene er Toyotas «Start Your Impossible»-program som er utviklet for å oppmuntre ansatte til å engasjere seg i aktiviteter og utfordringer i månedene frem til arrangementet, inkludert lokale samfunnsprosjekter. Vinnerne av programmet vil vinne billetter til lekene. Det er også planer om å ha 55 frivillige til å støtte lekene.

Toyota Material Handling Europes morselskap, Toyota Industries Corporation, er en del av Toyota Group-selskapene. Toyota har vært medlem av Olympic Partner (TOP)-programmet siden 2015, og Toyota Motor Corporation har siden gitt lekene mobilitetsløsninger og -tjenester.

Pressekontakt

Profilbilde_Mathias Haeger_764x400.png

Toyota Material Handling Norway
Mathias Haeger, Marketing Manager
+47 7382 7300, M: +47 938 10 054
mathias.haeger@no.toyota-industries.eu

Kontakt oss
Fjern alt