Åpningstid: Man - Fre: 07.30 - 15.30
Vi svarer så raskt som mulig.
Alle priser er eks. frakt og MVA. Vi sender kun innenfor Norges landegrenser.
Atoptima er en totalleverandør av optimaliseringsløsninger for verdikjeden, og tilbyr skybaserte verktøy (SaaS) for beslutningsstøtte innen planlegging av transport, pakkin, lager og produksjon. Med over 25 års ekspertise innen matematisk optimalisering løser Atoptima de mest komplekse utfordringene - der tradisjonelle verktøy ikke strekker til.
Please accept marketing-cookies to watch this video.
De mest avgjørende beslutningene i verdikjeden tas fortsatt manuelt. I industri- og handelssektoren er forsyningskjeden den nest største kostnadsdriveren, og den største kilden til CO2-utslipp. Atoptima utvikler kraftige optimaliseringsmoduler for operativ planlegging, inkludert ruteplanlegging, lasting og pakking, samt produksjonsplanlegging og styring. Løsningen er basert på preskriptiv analyse og matematisk optimalisering, og gir vesentlig bedre beslutningsgrunnlag.
Med Atoptima kan du:
Atoptimas løsninger løfter den operasjonelle ytelsen i verdikjeden ved hjelp av banebrytende beslutningsstøtte drevet av kunstig intelligens. Verktøyene tilbys som selstendige webapplikasjoner (SaaS) eller de kan integreres direkte via API i bedriftens eksisterende IT-systemer (TMS, WMS, ERP osv).
Gå til AtoptimaÅ planlegge hvordan en forsendelse skal lastes er ofte en ufordring. Cargo-Planner beregner hvor mange containere du trenger, eller hvilken pallestørrelse som passer best. Programvaren optimaliserer lastingen av gods, i alle former. Den brukervennlige webapplikasjonen og API-grensesnittet tilbyr topp ytelse og gjør det enkelt å implementere kundespesifikke regler og begrensninger.
Please accept marketing-cookies to watch this video.
Lasteplanlegging er tidkrevende og krever høy kompetanse for å gjøres riktig, noe som kan føre til at flere containere enn nødvendig blir send. Med Cargo-Planner får du en enkel og effektiv løsning. Importer målene på godset, velg en eller flere containere (sjø eller fly), lastebiler, trailere eller paller, og la programvaren finne den optimale pakkeløsningen og kombinasjonen av utstyr.
Med Cargo-Planner kan du:
Med Cargo-Planner tar lasteplanlegging bare noen sekunder.
Cind tilbyr løsninger for effektiv datainnsamling gjennom programvare og sensorteknologi, utviklet for å styrke kundenes logistikkytelse. Ved hjelp av datamaskinsyn og kunstig intelligens samler og analyserer systemet automatisk viktig informasjon om gods og forsendelser. For å kunne forberede, må du kunne måle. Cind gjør det mulig å samle inn kritiske fraktdata og gir deg innsikt utover det mennekselige øyet.
Please accept marketing-cookies to watch this video.
Alle selskaper ønsker å samle inn mer og bedre fraktdata, med mindre ressurser. Med forståelse for utfordringene knyttet til mangelfull datainnsamling og hvordan det påvirker driften, tilbyr cind intelligens som legger til rette for datadrevne beslutninger.
Med cind kan du:
Få verdifull innsikt og driv kontinuerlig forbedringer.
AI-baserte analyser, drevet av digital tvilling-teknologi, bidrar til å optimalisere påfylling, redusere tomplukk og effektivisere ordreoppfyllelse. Med DexoryView-plattformen får bedrifter full oversikt over lagerdriften, i sanntid.
Please accept marketing-cookies to watch this video.
DexoryView kombinerer kunstig intelligens med sanntidsdata samlet inn daglig av autonome roboter, og gir deg en komplett plattform for lagerintelligens. Mange lagre sliter med unøyaktige beholdningsnivåer, feilplasserte varer og ineffektive prosesser, fordi de mangler sanntidsoverblikk på lagerstatus. Tradisjonelle lagerkontroller, revisjoner og overvåkning er tidkrevende, og manuelt arbeid medfører stor risiko for menneskelige feil. Dexorys roboter scanner opptil 10 000 pallplasser per time, og sikrer dermed nøyaktig sanntidsoversikt. DexoryView sammenligner skannet beholdning med lagerstyringssystemer, og påpeker avvik. Dexorys løsninger er operative på bare en uke og skalerbare med abonnementsløsning som eliminerer høye investeringskostnader som vanligvis følger med robotautomatisering.
Med Dexory kan du:
Veksten i netthandel, forstyrrelser i forsyningskjeden og økte kundekrav krever raskere og mer nøyaktig logistikk.
Gå til DexoryI en stadig mer kompleks verden ønsker myleo/dsc å forenkle logistikkprosesser og arbeidsmetoder gjennom nettverk og samarbeid. Denne skybaserte løsningen for gårds- og transportlogistikk digitaliserer operative logistikkprosesser og knytter sammen produksjonsbedrifter, leverandører og logistikkleverandører og mottakere av varer. Løsningene dekker blant annet innkommende kontroll, styring av tidsluker og gårdsstyring for anleggslogistikk, samt utgående logistikk.
Please accept marketing-cookies to watch this video.
Logistikkplattformen myleo/dsc tilfører den manglende oversikten i forsyningskjeden og forbedrer samarbeidet mellom alle involverte parter, samtidig som den reduserer kostnader. Fra bestillingen hos leverandøren, gjennom håndtering av lastingsprosesser på fabrikkområdet, til levering hos mottaker, sikrer myleo/dsc en sømløs flyt av informasjon og varer. Bedre utnyttelse av ressurser og kapasitet bidrar til å møte utfordringene med mangel på kvalifisert arbeidskraft og et økende antall lastebiler. Plattformen er svært interoperabel og kan integreres med SAP og andre ERP-systemer.
Med myleo / dsc kan du:
Oppnå maksimal transparens i hele den operative logistikkprosessen, fra bestilling til levering.
Gå til myleo/ dscPlukkeprosessen er en av de mest arbeidskrevende og kostbare operasjonene i lagerdrift, men den er også avgjørende for kundetilfredshewt og effektiv ordreoppfyllelse. Ved å intelligent kombinere ordre basert på lageroppsettet kan plukkerundene bli betydelig mer effektive. Men med det enorme antallet mulige kombinasjoner gjør det umulig for mennesker, eller tradisjonelle IT-systemer å finne den beste løsningen. Her kommer Optiplan SaaS-løsningen inn i bildet. Ved hjelp av avanserte optimaliseringsalgoritmer og sanntidsdata fra kundens ERP/WMS-systemer og lagerlayout, genererer Optiplan automatisk optimale plukkruter, noe som sparer tid, reduserer kostnader og øker nøyaktigheten.
Please accept marketing-cookies to watch this video.
Prosjektet Optiplan har som mål å optimalisere ordreplukkingen i lager ved å redusere unødvendige bevegelser, og dermed spare tid og ressurser. Basert på lagerets oppsett, ressurser, prosesser og andre forhold, kombineres ordrene til optimale plukkebatcher eller plukkerunder, som så returneres til kundens ERP-eller WMS-system. Optiplan øker effektiviteten betydelig, uten å endre arbeidsmetodene. Målet er å gjøre det komplekse enkelt.
Med Optiplan kan du:
Simuleringen gir bedre beslutningsgrunnlag og mulighet for kontinuerlig forbedringer.
Gå til OptiplanSøkbar video som kombinerer data fra WMS, MES eller TMS øker kvaliteten og effektiviteten, samtidig som det gir umiddelbare og målbare kostnadsbesparelser. Skap visuelle bevis på laderdriften din.
Please accept marketing-cookies to watch this video.
Med tilgang til søkbare videoer knyttet til spesifikke ordre, pakker eller produkter, kan du umiddelbart verifisere rapporterte avvik som manglende, skadet eller feillevert gods. Bruk visuelle bevis for å identifisere årsakene, løse konflikter raskere og forhindre at problemene gjentar seg - noe som eliminerer unødvendige kostnader forårsaket av feilaktige krav eller usikkerhet. SIB Solutions logtech-plattform muliggjør en kraftfull kombinasjon av video og operasjonelle data som styrer kvalitetskontrollen, øker effektiviteten og forbedrer sikkerheten, samtidig som den reduserer svinn og gjør logistikkprosessen mer bærekraftig.
Med Intelligent Video Services kan du:
Feilfri logistikk er ikke bare et mål - det er kunsten å kontinuerlig forbedre hverdagen.
Gå til SiB SolutionsAnsvarsfraskrivelse: Toyota Material Handling Europe AB (“TMHE”) fungerer utelukkende som en tilrettelegger ved å introdusere Logiconomi Connections til TMHEs kunder og andre forretningspartnere. TMHE har ingen ansvar eller forpliktelser overfor verken en Logiconomi Connection eller en Forretningspartner knyttet til produkter eller tjenester levert av en Logiconomi Connection. Enhver forretningsrelasjon, inkludert, men ikke begrenset til, (i) forhandling og inngåelse av kontrakter, og (ii) evaluering, salg, levering og support av produkter og tjenester fra en Logiconomi Connection, skjer utelukkende mellom den aktuelle Logiconomi Connection og den relevante Forretningspartneren. TMHE gir ingen garanti eller stiller seg bak ytelsen eller kvaliteten på noen av Logiconomi Connections tilbud.
Vi har Connections i forskjellige kategorier. Klikk på en hotspot nedenfor for å utforske andre innovative løsninger.
Prisene gjelder kun for vår nettbutikk og er eks. mva og frakt. Copyright © 2022 Toyota Material Handling Norway AS – Vuluvegen 331 – 7563 Malvik – Telefon: 7382 7300