Kontoret på Gardermoen vil fungere som et samlingspunkt for kundekontakt, servicekoordinering og salgsstøtte.
– Det nye kontoret gir oss en unik mulighet til å komme enda tettere på både eksisterende og fremtidige kunder. Vi ser frem til å styrke relasjonene våre og bygge nye partnerskap – ikke bare med kunder og leverandører, men også med andre aktører i området. Nærhet, tilgjengelighet og god oppfølging er nøkkelen til videre vekst, sier Terje Gammelsæter, Salgssjef – Øst
Det nye anlegget er i overkant av 9000 m². Her finnes et moderne showroom på 250 m², dedikert til å demonstrere trucker, reolsystemer, utstyr, samt AGV- og radioshuttle-løsninger i sømløs drift. Her kan kundene få live-demonstrasjoner av løsningene, samt teste spesifikke laster og oppsett etter behov. Det tilbys 1–1 rådgivning og mulighet til å «prøve før du kjøper».
Her tilbys også truckførerkurs for klassene T1 – T4, med kurs hver uke og mulighet for skreddersydde opplæringsprogrammer.
Bygget er planlagt med ambisiøse miljøtiltak. Det sertifiseres til BREEAM NOR «Very Good», energiklasse A, og er utstyr med solcelleanlegg på taket.
– Vi i Toyota Material Handling har også forpliktet oss til netto nullutslipp fra egen virksomhet innen 2033, og det nye bygget vil bidra til å nå dette målet, sier Kleveland.
Anlegget ligger i Oslo Logistikkpark Gardermoen, som er Fabritius' største utviklingsprosjekt innen logistikkeiendom. Her tilbys lager- og logistikkbygg på to sentralt plasserte tomteområder på til sammen 1.000 dekar. Området ligger med nærhet til Oslo Lufthavn, hovedveitraseer som E6 og E16.
I forbindelse med åpningen av vårt nye bygg i Oslo Logistikkpark - Gardermoen, samlet vi hele selskapet til en uforglemmelig feiring! Dagen markerte ikke bare starten på en ny epoke for oss som virksomhet, men også en anledning til å samles, feire og reflektere over alt vi har oppnådd sammen.
Gjennom inspirerende dager med fokus på læring, produktkunnskap og salg har vi styrket både kompetanse og samhold. Nå står vi klare med moderne lokaler, ny energi og en felles drivkraft mot å skape enda bedre kundeopplevelser.
Kvelden ble avsluttet med en fest fylt av latter, musikk og gode samtaler, en ekte feiring av fellesskap, engasjement og kvalitet i alt vi gjør.