Vårt verdigrunnlag stadfestes gjennom våre etiske retningslinjer. Etiske retningslinjer fastsetter forventet etisk oppførsel til våre ansatte når de samhandler med hverandre, med kunder, med leverandører, med andre interessenter eller med samfunnet for øvrig. Den dekker et bredt spekter av emner; som diskriminering og respekt for menneskerettigheter, situasjoner som bruk av selskapets eiendeler, innsidehandel, overholdelse av lokale lover og forskrifter og vern av ytre miljø.
Vi er forpliktet til et miljø der åpen og ærlig kommunikasjon forventes av oss. Vi forsikrer enkeltpersoner om at de kan og bør rapportere brudd på samsvar med tillit.
Har du noen spørsmål eller bekymringer du ønsker å ta opp, kan du alltid kontakte:
Vår Code of Conduct Helpline er valgfri å bruke, og rapportering kan gjøres anonymt, selv om det foretrekkes at du identifiserer deg for bedre å kunne beskytte individet og for å undersøke saken. Vår Code of Conduct Helpline drives av en uavhengig tredjepart og er døgnåpen både for online rapportering og på telefon. Hvis du ønsker å sende inn en rapport til vår Code of Conduct Helpline, kan du klikke på linken under.
Vi ber om forståelse for at vårt «whistleblower» system ikke kan akseptere eller videresende kundeklager. Vennligst benytt våre salgskanaler eller kontakt din salg- eller service representant fra selskapet, og vi vil mer enn gjerne motta din bekymring og ta de nødvendige steg for å gi deg en best mulig håndtering av saken.