Å omfavne innovasjon er ikke bare et alternativ, det er startskuddet for bedrifter og samfunn å trives.Derfor vil vi i de kommende årene øke investeringene våre i forskning og utvikling.Dette vil ha en betydelig, positiv innvirkning på hele selskapet vårt og vil like mye påvirke kundene våre.Vi vil utvikle nye produkter og tjenester i et stadig økende tempo og øke effektiviteten med nye prosesser og mer sofistikerte måter å jobbe på.
"Innovasjon er nøkkelen til å forbli relevant i en verden av logistikk som blir mer kompleks enn noen gang, og den endrer seg med en hastighet vi aldri har sett før."
Hans Larsson
Director Strategic Innovation i Toyota Material Handling Europe
Hvilke trender og utviklinger vil forme fremtidens logistikk? Det er det livsviktige spørsmålet.
For å overvåke, forstå og forutse, har vi laget "trendradaren".Her analyserer vi trender innen næringsliv, logistikk og teknologi fra ulike perspektiver og tidsrammer.Vi konsulterer mange og ulike kilder av høy kvalitet, og skaper innsikt som lar oss og våre kunder ta velinformerte beslutninger.
Blå er den utpekte fargen på våre innovasjonskonsepter og prototyper. Det representerer banebrytende tenkning og teknologi, banebrytende industriell design og – viktigst av alt – en ambisjon om å flytte grensene for hva som er mulig. Enten det er på tegnebrettet eller i anlegget, når du ser en av våre "innovasjonsblå", vet du at dette konseptet snart vil ha en reell innvirkning i verden rundt deg.
Human engineering og kunstig intelligens (AI) som går sammen i design er ikke bare et partnerskap, det er en game changer.Våre ingeniører representerer den nye grensen for industriell design, og søker å optimalisere den strukturelle designen til produktene våre ved å bruke banebrytende AI-algoritmer, noe som resulterer i en unik harmoni av styrke og holdbarhet, uten at det går på bekostning av kapasiteten mens de tar bort overflødig materiale der det er mulig.
Med vår A.I. TeamDelivery konsept, vi deler vår visjon om hvordan verden av (intra)logistikk og e-handel kan se ut. For den siste mileleveringen laget vårt designteam et selvkjørende leveringskjøretøy kalt "Urban Runner". Dette leveringskjøretøyet, selv om det bare er nylig designet, har allerede vunnet en iF DESIGN AWARD.
Å bygge nye partnerskap og samarbeidende økosystemer er avgjørende for oss:
Vi gjør gode ideer til flotte produkter. Når det skjer, blir våre "innovasjonsblå" prototyper "Toyota Material Handlingorange"-produktene kjent og brukt over hele verden. Dette skiftet representerer kjernen i virksomheten vår – vår evne til å pleie og utvikle ideer hele veien fra tegnebrettet til den endelige implementeringen på stedet.
«Innovasjon handler om å skape verdier på nye måter.Hver dag jobber du med banebrytende teknologier, men innovasjon er så mye mer enn det. Det handler om å utvikle en dyp forståelse av kundene våre og problemene de møter og utfordre dagens tilstand med nye løsninger.Det er det som gjør en blå lastebil til en oransje.
Johan Brynås
Leder for forskning og innovasjon i Toyota Material Handling Europe
Fremtiden er formet av innovasjon innen automasjon, tilkobling og produktivitet. Vi kan bidra til et mer bærekraftig samfunn ved å utvikle de sikreste og mest energieffektive logistikkløsningene som mulig. Det gjør vi ved å fokusere på teknologi med det høyeste potensialet for positiv endring.
Logistikksektoren står overfor noen reelle utfordringer med å levere EUs grønne avtaleplan, som tar sikte på å omforme EUs klima-, energi-, transport- og skattepolitikk for å kutte nettoutslippene av klimagasser med 90 % innen 2050. I tillegg til miljøutfordringer, inkluderer UNSDGs (Sustainable Development Goals) og EUs ESRS-rapportering også sosiale retningslinjer og forretningsmessige retningslinjer for bedrifter.Her er partnerskap avgjørende siden ingen organisasjoner kan jobbe mot en bærekraftig fremtid alene.
For å holde oss i forkant, trenger vi å overvåke all utvikling som påvirker logistikkens verden, noe som selvfølgelig betyr å gjøre bærekraft til en integrert del av vår forretningstilnærming.