Nye Traigo80 2-3,5 tonn
Med lithium-ion, tillater Traigo80 rask og enkel pauselading. Dette gjør at batteribytte ikke er nødvendig, og at du kan holde høy ytelse gjennom hele skiftet.
Selv med det minste batteriet og den minste laderen, er et helt 8-timers skift mulig. Lad din Traigo80 i 15 minutter et par ganger i løpet av dagen, samt i 45 minutter under lunsjpausen.
Gode laderutiner kan gjøre det mulig for trucken å jobbe døgnet rundt, selv med den minste energipakken. Traigo80 kommer med to energipakker for å kunne tilpasses ditt behov.
Uansett hvilken energiløsning du velger, har vi noe for deg. Traigo80 kan også leveres med brenselceller eller tradisjonelle bly/syrebatterier med enkel åpning for batteribytte.
Med vår nye truckkonfigurator vil du kunne:
Den valgfrie, integrerte berøringsskjermen gir føreren et flott, intuitivt grensesnitt som viser viktig informasjon om hvordan du kan øke effektiviteten og produktiviteten når du jobber med en Traigo80.
På armlenet kan du velge mellom forskjellige lasthåndteringsløsninger: minispaker, multifunksjonelle spaker eller en multifunksjonell joystick, alt som passer ditt behov.
Den flytende kabinen gir optimal førerkonfort med mindre vibrasjoner og støy, som bidrar til produktive operasjoner.
En romslig åpen eller lukket kabin med justerbart sete, gir føreren optimale arbeidsforhold, uansett vær.
Basismodellen gir god stabilitet og restkapasitet, og skaper en romslig og ergonomisk arbeidsplass for truckføreren.
Takket være de små dimensjonene, kan Traigo80 enkelt bevege seg rundt i trange områder, som for eksempel i trange ganger mellom reoler.
Traigo80 er tilgjengelig med 600 mm lastsenter, som er ideelt når du har behov for å håndtere stor last.
Ved å lage unike førerprofiler med PIN-kode i I_Site-portalen sikrer du at kun opplærte og autoriserte førere har tilgang og kan kjøre maskinen. Du kan også velge å bruke personlige adgangskort som nøkkel på truckene.
En digital daglig kontroll før kjøring er en smart I_Site-funksjon som er inkludert i førergrensesnittet på BT Reflex for å sørge for at en automatisk sjekk av trucken blir gjort av førerne før hvert skift. Dette forbedrer påliteligheten og sikkerheten.
I_Site overvåker hvordan og når dine lithium-ionbatterier brukes, noe som gjør det enkelt å finne tidspunkt for å lade trucken. I_Site støtter også bly/syrebatterier ved at brukerne kan vedlikeholde batteriene på best mulig måte. Den er designet for å redusere både energiforbruket og kostnadene.
Støtsensorene på BT Reflex gir informasjon om kollisjoner, og innsikten du får gjennom flåtestyringsverktøyet, I_Site, kan bidra til å forhindre og unngå skade på dine trucker og ansatte – for en tryggere og mer kostnadseffektiv drift.
Alle Traigo80 elektriske motvektstrucker er utstyrt med Toyotas unike System for Aktiv Stabilitet (SAS), som sikrer utmerket truckstabilitet ved å beskytte føreren og lasten under kjøring, sving og løft. SAS tilbyr avansert teknologi som øker sikkerheten og forbedrer produktiviteten.
Se ekspertenes presentasjon av Traigo80 2-3,5 tonn nedenfor.
Designet og bygget med styrke og holdbarhet for de tøffeste miljøene.
Et komplett utvalg av energiløsninger, alle med lavt energiforbruk.
En utmerket føreropplevelse gjennom en flytende kabin.
Ved å kombinere innsikt fra I_Site med den kraftige Traigo80 kan du spare både energi og penger.
Traigo80 4-5 tonn-serien
Takker være sin utmerkede stabilitet, er denne serien ideell for håndtering av tunge applikasjoner og (flere) tunge laster, både innendørs og utendørs.
Et fullt justerbart sete og ratt, og god benplass sikrer en ergonomisk følelse for enhver fører.
Denne høytytende Traigo80-serien oppfyller behovene til både de som trenger trucken av og til, og de som bruker trucken ofte, og er avgjørende for flåteoperasjoner og intensive applikasjoner.
Den gode sikten fra kabinen gir utmerket sikt på lasten og truckens omgivelser, som skaper et trygt arbeidsmiljø.
Elektriske motvektstrucker er mer stillegående, og de har rene og uskadelige utslipp. Takket være deres lave vedlikeholdskrav har de lave totale eierkostnader samtidig som de gir utmerket ergonomi. Elektriske motvektstrucker har også et lavt tyngdepunkt, noe som gjør at vi kan tilby deg et bredt spekter av lastekapasiteter som passer til både lette og tunge bruksområder.
Elektriske trucker er svært allsidige og har et bredt bruksområde, både innendørs og utendørs. Så om virksomheten din handler om produksjon, lager, distribusjon, drikke, detaljhandel eller noe annet; du kan bytte til elektrisk.
Ja, Toyotas elektriske trucker er laget for å fungere både inne og ute. De kan utstyres med forskjellige typer førerkabiner og ekstra beskyttelse for å passe utendørsforhold. Disse kabinene gir ekstra beskyttelse for å bekjempe alle type miljøforhold (varmt, kaldt, og fuktig).
Toyota elektriske gaffeltrucker har enten bly-syre- eller litium-ion-batterier avhengig av dine behov. De er også tilgjengelige med brenselcelleenergi som en alternativ elektrisk kraftkilde.
Litium-ion-batterier har mange fordeler. De har lengre levetid enn blybatterier og er 30 % mer energieffektive. Det er en ren teknologi som ikke krever et eget laderom. Det er 3 typer intelligente Li-ion-energipakker tilgjengelig på Toyotas elektriske motvektsserie for å passe dine behov og ladevaner.
Et litium-ion-batteri varer opptil 5000 oppladinger i gjennomsnitt, mens et blybatteri kan lades omtrent 1500 ganger.
Den nye Traigo80 2-3,5 tonn med det minste batteriet kan jobbe hele 8-timers skift med 80 % utnyttelsesgrad, med kun to 15 minutters ladepauser i hoveddriftsperiodene og ytterligere 45 minutters lading i løpet av en spisepause.
Ladetider og mønstre avhenger av batteriløsningen og driftskravene. Blysyrebatterier bør lades når batterinivået har sunket til 20 %, dette vil forlenge batteriets forventede levetid til fem år eller mer. Litium-ion-batterier er mer fleksible, levetiden deres påvirkes ikke av ladefrekvensen. Med Li-ion, oppmuntres mulighetslading for å opprettholde varehusets aktiviteter.
Hvis du sikter etter en optimal balanse mellom driftsoppgaver og mulighetslading, er et litium-ion-batteri verdt prisen både fra et bærekraftig og økonomisk synspunkt.
Den opprinnelige kjøpesummen for forbrenningstrucker er lavere enn for elektriske trucker. Sistnevnte er imidlertid mer kostnadseffektive i det lange løp, da de har færre bevegelige deler og derfor ikke trenger like mye vedlikehold. I tillegg er ladekostnadene også mye lavere enn drivstoffkostnadene (gass eller diesel).