Med vår nye truckkonfigurator vil du kunne:
Leverer høy produktivitet med lavt energiforbruk; Traigo48-modeller er svært energieffektive, spesielt med Li-ion-batterier.
Traigo48-serien er designet for å fungere i alle operasjoner, fra sporadisk bruk til flerskiftsoperasjoner.
Vår Traigo48 med Li-ion-batteri gir eksepsjonelle driftstider og kan raskt lades når som helst. Serien kommer med intelligente energipakker.
Traigo48 er også tilgjengelig med bly-syre-batterier. Chassiset gjør det enkelt å trekke ut batteriet på siden.
Føreren drar nytte av et fullt justerbart sete med god støtte, sammen med en justerbar rattstamme. Multifunksjonsdisplayet er lett å se og nå.
Designet gir optimal manøvrerbarhet i de trangeste situasjoner, for å maksimere produktiviteten. 3-hjuls chassiset er spesielt smidig, med en meget konkurransedyktig gangbredde.
Traigo48-serien er allsidig og like effektiv for arbeid inne i reoler som den arbeider ute på gårdsplassen eller i et lasterom.
Utmerket synlighet av gaflene, selv ved arbeid i høyden, og av omgivelsene, skaper en tryggere arbeidsplass. LED-lysene øker sikkerheten under nattarbeid eller under arbeid i svakt opplyste områder.
Alle Traigo48 elektriske motvektstrucker er utstyrt med Toyotas unike System of Active Stability (SAS) som sikrer utmerket gaffeltruckstabilitet ved å beskytte føreren og lasten når han kjører, svinger og løfter. SAS leverer avansert teknologi som øker sikkerheten og forbedrer produktiviteten.
Ved å lage unike førerprofiler med PIN-kode i I_Site-portalen sikrer du at kun opplærte og autoriserte førere har tilgang og kan kjøre maskinen. Du kan også velge å bruke personlige adgangskort som nøkkel på truckene.
En digital daglig kontroll før kjøring er en smart I_Site-funksjon som er inkludert i førergrensesnittet på BT Reflex for å sørge for at en automatisk sjekk av trucken blir gjort av førerne før hvert skift. Dette forbedrer påliteligheten og sikkerheten.
Denne I_Site-funksjonen gjør det enkelt å sende meldinger til og fra trucken gjennom det nye førergrensesnittet. For eksempel kan førere sende et varsel dersom det oppstår et problem, og en servicetekniker kan sende en melding til sjåføren om å returnere til basen.
Støtsensorene på BT Reflex gir informasjon om kollisjoner, og innsikten du får gjennom flåtestyringsverktøyet, I_Site, kan bidra til å forhindre og unngå skade på dine trucker og ansatte – for en tryggere og mer kostnadseffektiv drift.
Med deres høye manøvrerbarhet er 3-hjuls Traigo48-modellene enkle å navigere gjennom trangere rom som ganger.
4-hjuls chassiset forbedrer stabiliteten, en fordel når du arbeider utendørs på ujevne gulv.
En lukket hytte tilbyr komfort mens du arbeider i all slags vær og temperatur.
Elektriske motvektstrucker er mer stillegående, og de har rene og uskadelige utslipp. Takket være deres lave vedlikeholdskrav har de lave totale eierkostnader samtidig som de gir utmerket ergonomi. Elektriske motvektstrucker har også et lavt tyngdepunkt, noe som gjør at vi kan tilby deg et bredt spekter av lastekapasiteter som passer til både lette og tunge bruksområder.
Elektriske trucker er svært allsidige og har et bredt bruksområde, både innendørs og utendørs. Så om virksomheten din handler om produksjon, lager, distribusjon, drikke, detaljhandel eller noe annet; du kan bytte til elektrisk.
Ja, Toyotas elektriske trucker er laget for å fungere både inne og ute. De kan utstyres med forskjellige typer førerkabiner og ekstra beskyttelse for å passe utendørsforhold. Disse kabinene gir ekstra beskyttelse for å bekjempe alle type miljøforhold (varmt, kaldt, og fuktig).
Toyota elektriske gaffeltrucker har enten bly-syre- eller litium-ion-batterier avhengig av dine behov. De er også tilgjengelige med brenselcelleenergi som en alternativ elektrisk kraftkilde.
Litium-ion-batterier har mange fordeler. De har lengre levetid enn blybatterier og er 30 % mer energieffektive. Det er en ren teknologi som ikke krever et eget laderom. Det er 3 typer intelligente Li-ion-energipakker tilgjengelig på Toyotas elektriske motvektsserie for å passe dine behov og ladevaner.
Et litium-ion-batteri varer opptil 5000 oppladinger i gjennomsnitt, mens et blybatteri kan lades omtrent 1500 ganger.
Den nye Traigo80 2-3,5 tonn med det minste batteriet kan jobbe hele 8-timers skift med 80 % utnyttelsesgrad, med kun to 15 minutters ladepauser i hoveddriftsperiodene og ytterligere 45 minutters lading i løpet av en spisepause.
Ladetider og mønstre avhenger av batteriløsningen og driftskravene. Blysyrebatterier bør lades når batterinivået har sunket til 20 %, dette vil forlenge batteriets forventede levetid til fem år eller mer. Litium-ion-batterier er mer fleksible, levetiden deres påvirkes ikke av ladefrekvensen. Med Li-ion, oppmuntres mulighetslading for å opprettholde varehusets aktiviteter.
Hvis du sikter etter en optimal balanse mellom driftsoppgaver og mulighetslading, er et litium-ion-batteri verdt prisen både fra et bærekraftig og økonomisk synspunkt.
Den opprinnelige kjøpesummen for forbrenningstrucker er lavere enn for elektriske trucker. Sistnevnte er imidlertid mer kostnadseffektive i det lange løp, da de har færre bevegelige deler og derfor ikke trenger like mye vedlikehold. I tillegg er ladekostnadene også mye lavere enn drivstoffkostnadene (gass eller diesel).