‘"Kvalitet i alt vi gjør" betyr også å hjelpe kundene med å beskytte helsen og sikkerheten til folket deres’
Per Fyrenius
Senior Vice President Corporate Development
En av ti store skader i europeisk produksjon skjer med materialhåndteringsutstyr, ifølge den siste Eurostat-undersøkelsen om europeiske arbeidsulykker. 80 % av ulykkene er forårsaket av utrygg atferd. Vi ønsker å støtte våre kunder med fokus på å skape en sikkerhetskultur for produkter og løsninger som hjelper kunden til å skape betydelig fremskritt.
Dette kan unngås takket være operatøropplæring. Vi har i dag 91 treningsfasiliteter og 136 instruktører spredt i landet.
1. Ledelse
2. Utstyr
3. Proesser
4. Mennesker
Vi ser verdien i et bra design når vi skaper en mer bærekraftig verden. Over 20 designpriser for produktene våre det siste tiåret skyldes vår forpliktelse til kvalitet og ergonomi. Vi kjører også en årlig designkonkurranse med tusenvis av deltakere over hele verden.
Vi fokuserer på å forbedre kvaliteten fra et kunde- og livssyklusperspektiv. Utmerket kvalitet gjennom proaktive metoder og kontinuerlig levering av attraktive produkter som forutser kundenes behov, er hovedingrediensene i vår nye kvalitetsstrategi.
Siden 2015 har vi evaluert tjenesteleveransen vår daglig, støttet av Net Promoter System (NPS) i vår kundekvalitetsundersøkelse. Mer enn 100 000 kundesvar fra 20 europeiske markeder har gitt verdifull informasjon til å forbedre utleie, salg og service. Via de daglige målingene ser vi at de korrigerende tiltakene vi gjør, gjør en forskjell for våre kunder. Vår kundetilfredshetsindeks, Net Promoter Score, oppnår for tiden en poengsum på 61.
Les mer i vår bærekraftsrapport >>
Vi jobber tett med alle våre leverandører for å sikre at de overholder våre kvalitets-, sosiale og miljømessige kriterier. Vi ønsker å skape en positiv innvirkning for mer enn 300 leverandører, redusere risikoen for vår egen virksomhet og skape ytterligere verdi for våre kunder. I tråd med våre etiske retningslinjer har vi som mål å drive virksomhet på en rettferdig og ærlig måte, og vi ønsker å bli den mest respekterte og pålitelige materialhåndteringspartneren i Europa.
I 2022 inviterer vi alle våre store leverandører til å gjennomføre en årlig nettbasert EcoVadis-vurdering.
EcoVadis er vår strategiske partner for å skape en transparent verdikjede innen logistikk for å gjøre bærekraft enklere for våre kunder, våre leverandører og vårt eget nettverk. Platinum-vurderingen vår for 2021 rangerer oss blant de øverste 1 % av 85 000 leverandører over hele verden.
Hvert annet år publiserer vi en bærekraftsrapport i henhold til GRI-standardene. Disse gjør oss i stand til å forstå og rapportere innvirkningene våre på en sammenlignbar og troverdig måte. Midt i en global pandemi oppnådde vi 50 % av våre 75 GRI-mål for FY21.